A hoci niektoré časti globálneho maloobchodu stále zápasia s dôsledkami
pandémie nového koronavírusu a s problémami v dodávateľských reťazcoch,
dánska rodinná spoločnosť uviedla, že sa bude aj naďalej opierať o tzv.
kamenné obchody, aby pritiahla nových zákazníkov.
Generálny riaditeľ Niels Christiansen skonštatoval, že aj keď sa počas
pandémie objavili pochybnosti o význame kamenných obchodov, po ich
znovuotvorení sa ukázalo že sa do nich vracajú zákazníci aj tržby.
Tržby Lega za prvých šesť mesiacov 2021 vzrástli o 46 % na 23 miliárd
dánskych korún (3,09 miliardy eur) a čistý zisk sa zvýšil o 140 % na 6,3
miliardy DKK. "Som veľmi spokojný s týmto výsledkom," povedal
Christiansen.
Aj prevádzkový zisk spoločnosti stúpol na viac ako dvojnásobok
vlaňajšieho, a to o 104 % na 8 miliárd DKK napriek významným investíciám
do veľkých dlhodobých projektov a zvýšeným nákladom na dopravu a
suroviny. On-line tržby na všetkých platformách sa za šesť mesiacov do
konca júna zvýšili o 50 %, informovalo Lego. Presnejšie čísla z on-line
predaja, ani jeho podiel na celkových tržbách však firma nezverejnila.
Lego ťažilo v 1. polroku 2021 z miernejších obmedzení spojených s
ochorením COVID-19 v porovnaní s minulým rokom 2020, pretože továrne
Lego vyrábali tento rok bez prerušenia a väčšina maloobchodných predajní
bola otvorená.
Lego vyrába v Mexiku pre svoje americké trhy a v Číne pre trhy v Ázii.
Produkcia pre Európu pochádza z tovární v Českej republike a v Dánsku.
Pri pohľade do budúcnosti Christiansen vyhlásil: "Stále vidíme silný
dopyt po našich výrobkoch. Očakávame, že rast sa stabilizuje na
udržateľnejšej úrovni, pretože ľudia sa vrátia k modelom výdavkov pred
pandémiou," dodal.
Spoločnosť plánuje tento rok otvoriť 174 nových obchodov po celom svete,
čím ich celkový počet stúpne na 851 obchodov. V minulom roku otvorilo
Lego 134 nových obchodov a v 1. polroku tohto roku otvorilo 60 nových
predajní.
Lego štvrťročné správy nezverejňuje.